Akrobacja - trudy zaawansowanej akrobacji - kaskada i zapas.

 

Tytuł

Akrobacja - trudy zaawansowanej akrobacji - kaskada i zapas.

Okoliczności wypadku:

Data wypadku: 2008-05-28    Godzina wypadku
Miejsce wypadku: Stranik - Lądowisko przy trasie kolo fabryki KIA
Kategoria wypadku: krawat
Rodzaj lotu: góry     Zdarzenie miało miejsce przy akrobacji Tak
Maks. siła wiatru: 0-3 m/s     Kierunek wiatru S
Liczba poszkodowanych:  Uczeń:    Pilot:   
Pasażer:    Postronny:

Konsekwencje:

Złamania - Ręki: Nie   Nogi: Nie   Kręgosłupa: Nie   Miednicy: Nie   Żeber: Nie   Inne: Nie
Obrażenia - Wewnętrzne: Nie   Skręcenie: Nie   Zwichnięcie: Nie
Urazy - Czaszki: Nie   Twarzy: Nie   Psychiczny:    Inne: Nie
Obrażenia śmiertelne: Nie

Konsekwencje prawne:   Koszty leczenia: Nie   OC: Nie  
Inne: Nie

Pilot

Stopień wyszkolenia: IPPI 5     
Czy lot odbywał się pod nadzorem instruktora? Nie
Data ukończenia kursu:
Nalot całkowity:      Nalot w roku wypadku: 15-30 h
Waga pilota: 80-84 kg

Dokładny opis
miejsca i przebiegu
wypadku:

Po całym dniu prowadzenia szkolen podjalem decyzje ze zlece sobie chociaz ze szczytu i zrobie pare figur nad ladowiskiem Stranika przy trasie kolo fabryki KIA. Dolatujac nad ladowisko wysokosci nie mialem za duzo jakies 150m. Zdecydowalem jednak ze zmieszcze 3 duze wingovery i na koniec piekny duzy looping. Konczac ostatniego 3 duzego wingovera zlozylem sie do loopingu, jednak zupelnie nie w tempo, co zaowocowalo utrata enegrii dokladnie nad centrum czaszy. Wiedzialem juz ze dojdzie do tego podwiniecia wiec staralem sie przyhamowac dosc mocno skrzydlo, jednak asymetria z lewej strony i tak mi weszla. Gdy opadalem pod skrzydlo popelnilem kolejny blad i odpuscilem za mocno sterowki. Energia uzyskana z opadania pod skrzydlo byla tak duza ze spowodowala skok czaszy bardzo mocny pod nogi. Przelecialem nad skrzydlem asymetrycznie z lekko z lewej strony, zupelnie jak w tumblingu. Gdy zobaczylem co sie dzieje zatrzymalem czasze by wytracic energie. Zadzialalo to bardzo dobrze jednak podczas tego wszedkl mi krawat na pol skrzydla z lewej strony. Probowalem 2x wytrzepac krawat zanim skrzydlo nabieze rotacji jednak nie udalo sie. Do ziemi pozostalo 70m wiec bez wahania zlapalem za prawa paczke i wyrzucilem ja. Zapas otworzyl sie blyskawicznie. Po otwarciu paczki sciagalem skrzydlo do siebie by zminimalizowac opadanie. Po 4-5 sekundach bylem juz na ziemi upadajac na nogi a potem mocno na plecy. Nic mi sie nie stalo jednak predkosc opadania na pewno byla wieszka niz 5m/s.

Skrzydło

Producent/Model: Atis Acro 20m2
Atest: 
Rozmiar skrzydła: XXS
Data produkcji:
Data ost. badania technicznego:
Nr seryjny:

Uprząż

Model: Ava Acro 2
Rodzaj protektora: piankowy

Zapas

Mocowanie: tuba     Rzucony zapas: Tak  
Kto przekładał zapas: osoba nieuprawniona  
Kto montował zapas: osoba nieuprawniona
Data przełożenia:  

Sugerowane wyjaśnienie
wypadku

Bylem zbyt zmeczony tego dnia by wykonywac jakiekolwiek akrobacje. Mnogosc ludzi na ziemi i zmeczenie spowodowalo ze popelnilem bardzo powazne 2 bledy ktore mogly sie skonczyc fatalnie. Z wszystkiego jest material filmowy ktory mozna sciagnac tutaj:

http://www.flyordie.info/index.php?option=com_docman&task=doc_details&gid=128&Itemid=126

© bezpieczne-latanie.pl 2016 - 2024